tisdag 25 februari 2014

Stockholm nästa

Söndagen bjöd på en ganska lugn dag. Thord-Ove och jag jobbar på, att bli av med våra förkylningar men det tar lite tid. Framåt kvällen tog vi ändå en skön promenad med bl.a. besök på King David hotell och upptäckte  bl.a.  att försommaren är här bl.a. genom att det nu börjar blomma lite mer än tidigare. Igår /måndag blev en ganska vanlig dag här med våra 4 timmar på centret och en lugn eftermiddag. Idag tisdag kom den efterlängtade boken: "Shalom Inshallah". En bok som Bilda tagit fram som beskriver livet här i Palestina/Israel om hur judar, kristna o h muslimer lever sida vid sida.  400 tunga böcker skulle bäras upp till centret. Ibland har man tur eller om det var vår Herre som hade lite extra omsorg om oss. Strax innan böckerna kom, kom också ett gäng trevliga svenska ungdomar och hälsade på. Jag bjöd dem glatt på lite kaffe och de bar glatt upp de tunga böckerna. I morron onsdag är en annan dag. Thord-Ove stannar kvar här och får jobba på som volontär och jag flyger hem till Stockholm för att bl.a. fira min gamla mamma som fyller 100 år i början av mars. Detta återkommer jag förstås till. Bilderna den här gången blir från idag. Först bokens ankomst och ungdomarna som  hjälpte till med böckerna. Övriga bilder blir smakprov från boken Shalom Inshallah.





1 kommentar:

  1. Spännande med boken! Ha en bra tur till Sverige och allt gott med att fira din mammas födelsedag!

    SvaraRadera