söndag 9 mars 2014

Helg i firandets tecken

Ja nu har min mamma klarat av att fylla 100 år och jag o mina två systrar har klarat av att genomföra festen. En fest  med alla våra barn och de flesta av våra  barnbarn / Mamma Valborgs barnbarnsbarn. En glad fest med mycket prat, musik och god mat och en mamma som efter 1 1/2 timme var trött av all uppståndelse. På bordet hade vi också ställt upp hälsningen från kung Carl Gustav och Silvia. ( jag tyckte nog hälsning var lite väl formell och tråkig inte ens en personlig namnunderskrift....men men...var är väl en kung o drottning i jämförelse med en 100 år gammal mamma) . En stor artikel i  Norrköpingstidningen, kaffefest på Östergården i Åby (där mamma bor) och så en familjefest i Åbylundskyrkan. Man blir glad när man ser barbarn och barnbarnsbarn möta mamma med så mycket kärlek. Thord - Ove som hållit ställningarna i Jerusalem fick vi kontakt med via skype och höll ett utmärkt, kort o kärnfullt tal till mamma. På onsdag 06.10 far jag tillbaka till Jerusalem och kära maken. Med mig får jag systrarna Britt o och Kerstin o Britts dotter Sofia som  stannar fyra dagar hos oss. Lägger med några kort fr tidn.artikeln o festen.

1 kommentar: