fredag 4 april 2014

En annorlunda vecka

Nu håller den här veckan också på att avslutas. Det blev en annorlunda vecka. I söndags hade vi en mottagning för kyrkoledargruppen och inbjudna representant från kyrkorna i JerusLem. En härlig kväll med mpnga fina samtal. Planen sen var att möta en pastorsgrupp i Tel Aviv där vår Andreas också var med och resa med dem några dagar till Nasaret, Golanhöjderna, döda havet m.m. Jag kom till Tell Aviv och där fick jag bud från mina systrar att mamma nu  bestämde sig för att livet här på jorden var över. Hon dog i tisdags kl. 16.15. Jag bokade snabbt ett flyg hem till Sverige och Thord Ove stannade kvar för att möta gruppen o Andreas. Onsdagen blev lite speciell:Taxi från Tel Aviv till Ben Gurion, flyg till Arlanda, buss till Stockholm, promenad genom Vasaparken, ner till vårt garage o hämta bilen och köra till Norrköping/Åby där man hade lovat mig att mamma låg kvar i sin bostad så jag fick ta mitt eget avsked. I Södertälje blev det stopp p g a broöppning. Jag gick ut ur bilen en stund för att hämta lite luft, en man går också ut ur sin bil och ser att jag verkar ledsen. Han undrar vad som hänt. Jag berättar och får en kram. Broöppningen var över och vi kör vidare var o en i sin bil. Tänk vad många fina människor det finns i vår värld. Jag fick mitt avsked av mamma som blev jobbigare än jag förväntat mig och jag känner en stor saknad men mycket tacksanhet. Resten av veckan blev planering av begravning och ett antal frågor att lösa. Söndag reser jag tillbaka igen till Jerusalem.  Jag längtar faktiskt tillbaka. Det är en så otroligt fin upplevelse attf å bo och vara i Jerusalem vecka efter vecka i se upp uppleva miljö och människor. Jag är djupt tacksam för allt min mamma gett mig i livet och för det jag får var med  om tillsammans med min kära man/Thord Ove i Jerusalem och var vi än är i vår värld.

1 kommentar:

  1. Tack för en fin berättelse! Ja, det är tungt att förlora - man blir aldrig klar! Allt gott!

    SvaraRadera